Principis d’actuació dels proveïdors

1. INTRODUCCIÓ

Grupo CACAOLAT, S.L. (en endavant, «la Companyia»), compromesa amb el compliment de la legalitat en tots els seus àmbits d’actuació, compta amb un Codi de Conducta on s’estableixen un conjunt de principis i pautes de conducta dirigits a garantir el comportament íntegre, professional i amb vocació de servei de tots els seus col·laboradors en el desenvolupament de la seva activitat i en les seves relacions i interaccions amb la resta de col·laboradors, els clients, els proveïdors, els competidors al mercat, les Administracions Públiques i l’entorn en general.

En aquest sentit, la Companyia és conscient de la importància que els seus proveïdors (en endavant, «Proveïdor» o «Proveïdors») estiguin compromesos amb els principis d’integritat, professionalitat i vocació de servei, segons es recull a aquest document.

2. PRINCIPIS D’ACTUACIÓ

2.1 Compliment de la legalitat vigent

La Companyia desenvolupa la seva activitat amb estricte compliment de la legalitat vigent i observant les normes i principis establerts al seu Codi de Conducta. De la mateixa manera, tots els Proveïdors s’han de comprometre a complir amb la legalitat vigent i observar les normes i principis que conté aquest document.

2.2 Integritat i honestedat

La Companyia no accepta cap forma de corrupció, extorsió o apropiació indeguda.

Els Proveïdors de la Companyia, quan s’hi relacionin, no poden, directament o a través de persona interposada, prometre, oferir o concedir ni sol·licitar o acceptar avantatges, comissions, suborns o regals de qualsevol naturalesa no justificada que tinguin com a objectiu un benefici per a la Companyia o per a si mateixos.

Els actes de suborn, expressament prohibits, inclouen l’oferiment o promesa, de forma directa o indirecta, de qualsevol tipus d’avantatge impropi, qualsevol instrument per al seu encobriment, així com el tràfic d’influències.

Els Proveïdors no poden donar ni acceptar hospitalitats que influeixin, puguin influir o es puguin interpretar com a influència en la presa de decisions dels col·laboradors de la Companyia.

2.3 Respecte a les persones

La Companyia respecta els principis de la Declaració Universal de Drets Humans de les Nacions Unides i les declaracions de l’Organització Internacional del Treball, i està compromesa amb la no discriminació per raó de raça, color, nacionalitat, origen social, edat, sexe, estat civil, discapacitat, orientació sexual, ideologia, opinions polítiques, religió o qualsevol altra condició personal, física o social dels seus col·laboradors, així com amb la igualtat d’oportunitats entre ells.

En particular, els Proveïdors han de reconèixer els drets dels seus col·laboradors i tractar-los amb dignitat i respecte. Així mateix, s’han de comprometre a:

  • No usar ni tolerar l’ús de nens, treballs forçats, obligats o no

declarats;

  • No implementar ni tolerar cap forma de discriminació basada en la nacionalitat, el gènere, els orígens ètnics i racials, les creences religioses, les opinions polítiques, l’edat, la sexualitat, la discapacitat o la salut en les polítiques de selecció;
  • Evitar qualsevol tipus de discriminació (prejudici, assetjament,

mobbing) i facilitar un tracte respectuós;

  • Rebutjar qualsevol manifestació de violència, assetjament físic, sexual, psicològic, moral o altres, d’abús d’autoritat al lloc de treball i també qualsevol altra conducta intimidatòria o ofensiva per als drets de les persones;
  • Concedir als treballadors el dret a constituir i unir-se a les patronals i als sindicats que desitgin; i
  • Garantir un ambient de treball segur i saludable i adoptar les mesures adequades per prevenir qualsevol accident o dany contra la salut dels treballadors.

En aquest sentit, s’espera que els Proveïdors, tant entre els seus col·laboradors com en les seves relacions amb la Companyia, respectin aquests principis i prenguin les mesures necessàries per garantir-los i fomentar-los.

2.4 Transparència i imparcialitat

Els Proveïdors se seleccionen a través de criteris d’objectivitat i imparcialitat i cal evitar qualsevol conflicte d’interès, influència o favoritisme a l’hora de seleccionar-los.

2.5 Prevenció de conflictes d’interès

Les relacions entre la Companyia i els seus Proveïdors es regeixen per criteris objectius i cal evitar qualsevol conflicte d’interès, influència o favoritisme.

Els Proveïdors han d’evitar situacions que puguin donar lloc a un conflicte entre els seus interessos personals o els dels seus treballadors i els dels col·laboradors de la Companyia.

Els Proveïdors no poden oferir cap tipus de do, mercè, regal, benefici o avantatge, en metàl·lic o en espècie, a cap treballador de la companyia.

2.6 Mercat i competidors

La Companyia respecta les regles del dret de la competència i promou la competència lleial al mercat.

La Companyia es compromet a competir als mercats de forma lleial i a no realitzar publicitat enganyosa o denigradora de la seva competència o de tercers ni a fer al·legacions falses o amb característiques incertes sobre els seus productes o serveis.

Així mateix, els Proveïdors han de respectar les regles del dret de la competència i, especialment, abstenir-se de participar en acords o en qualsevol pràctica deslleial que pugui dificultar o impedir el lliure exercici de la competència. En concret, tots els Proveïdors han d’evitar participar en acords de fixació de preus, acords per controlar la producció o quotes de vendes i, en general, en qualsevol pràctica injusta que afecti l’exercici de la lliure competència.

2.7 Administració Pública

Les relacions de la Companyia amb les administracions públiques i autoritats s’han de plantejar sota el principi de màxima transparència i es prohibeix la realització de pràctiques que puguin considerar-se irregulars.

Els Proveïdors han d’assumir aquest mateix compromís com a propi en l’exercici de la seva activitat.

2.8 Prevenció del blanqueig de capitals i el control de pagaments

La Companyia està compromesa amb la prevenció del blanqueig de capitals i d’irregularitats en els pagaments realitzats per i a tercers. Amb aquest objectiu, cal evitar, en concret, les actuacions que puguin considerar-se irregulars en les seves relacions amb clients, proveïdors, competidors i autoritats.

En aquesta mateixa línia, la Companyia espera que els seus Proveïdors prenguin les mesures necessàries per a la prevenció del blanqueig de capitals i d’irregularitats en els pagaments.

2.9 Confidencialitat i protecció de dades de caràcter personal

La Companyia manté la confidencialitat de la informació concernent a la seva relació comercial amb els Proveïdors. En aquest sentit, qualsevol informació divulgada per la Companyia als Proveïdors s’ha de considerar confidencial i, per tant, en queda totalment prohibida la divulgació a tercers.

La Companyia es compromet a no divulgar dades de caràcter personal dels Proveïdors, tret que compti amb el consentiment dels interessats i en els casos d’obligació legal o compliment de resolucions judicials o administratives. Així mateix, es compromet a complir amb el que estableix la legislació vigent sobre protecció de dades de caràcter personal en matèria de mesures de seguretat.

En aquest mateix sentit, s’espera que els Proveïdors es comprometin a no divulgar dades de caràcter personal tant dels seus treballadors com dels col·laboradors amb què col·labora i a complir amb les mesures de seguretat exigides per la normativa relativa a la protecció de dades de caràcter personal aplicable en cada moment.

2.10 Seguretat al lloc de treball

Els Proveïdors han de complir i conèixer les normes relatives a seguretat i salut al lloc de treball i les de la Companyia quan accedeixin a les seves instal·lacions amb l’objectiu de prevenir i minimitzar els riscos laborals i vetllar per la seguretat pròpia i la de qualsevol persona que s’hi pogués veure afectada en l’acompliment de les seves activitats.

2.11 Protecció del medi ambient

La Companyia desenvolupa la seva activitat des del respecte i la preservació del medi ambient i compleix els estàndards establerts a la normativa mediambiental que sigui d’aplicació per minimitzar l’impacte de les seves activitats sobre el medi ambient.

Al seu torn, els Proveïdors de la Companyia han de complir els estàndards establerts a la normativa mediambiental que sigui

d’aplicació per minimitzar l’impacte de les seves activitats sobre el

medi ambient.

2.12 Propietat intel·lectual i industrial

La Companyia està compromesa amb la protecció de la propietat intel·lectual i industrial pròpia i aliena que inclou, entre altres, drets de patents, marques, noms de dominis, drets de reproducció, programari i dissenys.

En aquest sentit, s’espera dels Proveïdors aquest mateix compromís de respecte per la propietat intel·lectual i industrial de tercers per evitar infringir els seus drets, així com el compliment de les lleis nacionals i internacionals vigents amb relació a la propietat intel·lectual i industrial.

2.13 Comunicació d’incidències

La Companyia ha implementat un canal de comunicació posat a disposició de tots els proveïdors per mitjà del qual han d’informar sobre les conductes que puguin implicar la comissió d’alguna irregularitat, d’algun acte contrari a la llei o contrari a aquests principis d’actuació en les seves relacions amb la Companyia.

3. ABAST

Aquest document és d’obligat compliment per a tots els Proveïdors de la Companyia i s’entén sense perjudici de les obligacions addicionals que es puguin establir a la legislació aplicable i al corresponent contracte amb cada Proveïdor.

Els Proveïdors es comprometen a informar els seus col·laboradors, en

general, sobre el contingut d’aquest document. L’incompliment de qualsevol de les obligacions assumides pels Proveïdors en aquest document és causa justificada per a l’exclusió del Proveïdor en qüestió de processos de contractació, així com per resoldre qualsevol relació contractual en vigor amb la Companyia.